woensdag 19 november 2014

eens of oneens?

Sinterklaas is weer in het land.
Jullie weten het allemaal hij is er weer de sint met zijn pieten.
Helaas dit jaar anders dan normaal er stond op het plein mensen die in opstand zijn tegen zwarte piet. Sommige kinderen stonden er tussen en werden uitgemaakt voor racist.
wat vonden jullie van de clownspiet, kaaspiet of stroopwafelpiet ?
eerlijk gezegd vond ik de clownspiet vreselijk eng de kaaspiet en stroopwafelpiet vond ik nogal apart maar dat kan ook niet anders want kijk al 16 jaar naar een zwarte piet en heb nog nooit terug gedacht aan die vreselijke slavernij niet omdat ik niet wist dat dat ooit was gebeurt maar omdat ik zwarte piet nooit als een slaaf heb gezien maar een vriendelijke man die mij snoepgoed gaf en cadeau's op 5 december langs de deur bracht.
helaas denken de volwassen mensen er anders over maar goed die zullen wel niet terug hebben gedacht over hoe hun over zwarte piet dachten toen ze 4 waren.
ik vind het erg schandalig dat het dit jaar zo is gegaan want er zijn wel veranderingen gekomen maar als nog willen ze deze traditie van onze Nederlandse cultuur niet zo voortzetten maar daarin tegen mogen we niet zeuren over hun traditie want handjes af van onze traditie dat zei een van hun in PowNews ook werd er door een vrouw gezegd dat je tradities niet kunt veranderen en als een kleine minderheid het er niet mee eens is dan is dat dus jou probleem (giet een beetje water bij de wijn en doe mee of hou gewoon je mond - zo word het niet gezegd maar zo komt het wel over) , en dat zei die vrouw nou net goed onze traditie is nou eenmaal met een ZWARTE piet dus dat houden we dan ook lekker zo.
Ik hoop dat ik mijn mening zo goed heb geformuleerd want ik wil niemand er mee kwetsen of discrimineren. Het is alleen dat ik wil laten zien dat wij de voorstanders van zwarte piet er hetzelfde over onze tradities denken als hun.

groetjess

Geen opmerkingen:

Een reactie posten